Eiland meisje gaat emigreren

Mijn kleine eiland meisje. Ze krijgt sokken en een vestje aan als het regent, ze vraagt niet om een broodje kaas maar om broodje keshi. Het is geen aanmaak limonade maar awa juice. Een juf is geen juf maar tante. Als er een feestje is wilt ze graag bolo (taart). En niemand wordt genegeerd door dit tropenmeisje het is Bon dia, bon tardi of bon nochi als iemand voorbij komt. Ieder weekend met opa en oma naar het strand en naar de happy hour. Zand tussen de teentjes en tip top bij de hand. Maar het kleine eiland meisje moet er toch echt aan geloven. We gaan naar de kou.

Dikke jassen en gevoerde laarzen. Sneeuw, hagel en regen. Met wind tegen, gevulde fietstassen en kind achterop de fiets. 30 lagen kleding en het altijd koud hebben, maar ondanks dat gaan we terug naar mijn geboorte land. Het land waar ik een heerlijke jeugd heb gehad. De jeugd die ik mijn lieve eiland meisje ook wil bieden. En in de zomer gaan we gezellig langs bij opa, oma en oom Noah in het grote blauwe tropenhuis. Dan mag ze de hele zomer rond rennen in een bikini enΒ genieten van de zon om even bij te komen van alle Nederlandse drukte.Β 

Leave a Reply

