Op de koffie bij personal trainer Tristano (Tristhetics)

tristano dt 1
Dushi Trends is op bezoek gegaan bij Tristano. Hij afgestudeerd van de Fontys Sporthogeschool, is bodybuilder, docent en personal trainer. Net aan gekomen op het eiland en zal de aankomende jaren zijn best doen om een echt product te worden op Curacao.

DUSHI TRENDS: Hoe ben je op Curaçao terecht gekomen?
TRISTANO: Met het vliegtuig haha. Ik was niet gelukkig in Nederland. Vrienden en familie hebben me toen aangespoord om op Curaçao te gaan werken. Een paar jaar geleden had ik op Curaçao stage gelopen en toen was ik helemaal op mijn plek. Als ik compleet mezelf kan zijn ben ik gelukkig. In Nederland kon dat niet. Ik was gewoon niet op mijn plek daar. Hier op Curaçao gelukkig wel.

DUSHI TRENDS: Waarom ben je personal trainer geworden?
TRISTANO: Ik ben afgestudeerd als docent, maar ik wilde niet de rest van mij leven hetzelfde blijven doen. Aangezien mensen vaak advies aan mij vroegen over sporten en gezond leven ben ik als een hobby mensen gaan trainen. Daarnaast was het in mijn studenten tijd goed voor een extra zakcentje.

DUSHI TRENDS: Wat heb je moeten doen om te komen waar je nu bent in je carrière?
TRISTANO: Vallen en opstaan! Ik ben begonnen als personal trainer bij een klein bedrijfje, wat niet helemaal denderend af liep. Daardoor ben ik enig sinds in een dieptepunt gekomen. Maar gelukkig heb ik daar ook veel van geleerd. Vervolgens ben ik begonnen bij een ander bedrijf, die mij op een hele andere manier heeft leren trainen en heel veel positieve dingen mee bracht. Daarnaast heb ik het voordeel dat ik de Fontys Sporthogeschool heb gedaan en doe aan bodybuilden. Verder ben ik nu waar ik ben door veel ervaring.

DUSHI TRENDS: Je zal vast niet voor altijd willen blijven hangen op het carrière punt waar je nu zit. Hoe wil je jezelf nog meer ontpoppen de aankomende jaren?
TRISTANO: Ik wil op Curaçao echt een product worden. Daarom zal ik veel gaan doen aan marketing. Curaçao schiet momenteel namelijk echt te kort in marketing, vind ik.

DUSHI TRENDS: Op een eiland als Curaçao verwaterd een gezonde levensstijl al snel door alle happy hours en gezellige dagen op het strand. Hoe zorg jij ervoor dat je helemaal gezond en fit blijft? Of heb je ook weleens een uitschieter?
TRISTANO: Ik eet minimaal 5 keer per dag en ik drink alleen water. Natuurlijk drink ik wel eens een drankje of eet ik een frietje, maar niet te veel. Als je shit eet zie je er shit uit.

DUSHI TRENDS: Hoe ziet jou leven eruit naast het personal trainen?
TRISTANO: Actief, ik sport elke dag omdat ik gym les geef op een middelbare school. Geniet wel echt van het leven. Ik doe werk wat ik leuk vind in een land wat ik leuk vind. Naast les geven spreek ik af met vrienden, lekker socializen en gezellige dingen doen.

DUSHI TRENDS: Wat voor soort mensen train je?
TRISTANO: Alles en iedereen die gemotiveerd is en graag wil sporten.

DUSHI TRENDS: We hebben allemaal wel als kind een droomberoep gehad, wat was jou droomberoep als kind?
TRISTANO: Als kind wilde ik heel graag in het leger. Toen ik wat ouder werd wilde ik weer iets heel anders, namelijk topsport coach turnen worden.

DUSHI TRENDS: Wat is jou levens motto en met welke achterliggende gedachte?
TRISTANO: Progressie en geen perfectie. Er bestaat niet iets als perfecte dag perfecte les etc. Het gaat er om dat je vooruit gaat.

DUSHI TRENDS: Waar wil je heen na Curaçao?
TRISTANO: Ik heb echt geen idee wat de planning wordt na Curacao. Ik wil wel nog graag de wereld zien. Hawaï staat dan boven aan mijn lijstje. Misschien word ik wel verliefd op iemand die in een ander land woont. Wie weet wat er allemaal op mijn pad komt. Zolang het maar geen Nederland is! Voor nu ‘just go with the flow’.

Wil je ook personal training van Tristano? Klik dan hier voor de contact info

Tristano dt

Leave a Reply

